Regulamin FamilyInk
NIE BĄDŹ ZASKOCZONY! ZAPOZNAJ SIĘ Z REGULAMINEM
§ 1
1. W dniu 5.03.2024 ustanowiono regulamin funkcjonowania studia tatuażu Family Ink Płock
2. Poniższy regulamin określa zasady świadczenia usług oferowanych w Studiu.
3. Regulamin stosuje się do usług wykonanych w trakcie jego obowiązywania.
4. Poniższe postanowienia obowiązują w zakresie usług oferowanych klientom Family Ink Januszek Mateusz w Płocku, NIP: 7123066810, REGON: 381210630
§2
Słownik pojęć
Przez wykorzystywane w niniejszym regulaminie terminy rozumie się:
a. Usługa wykonania tatuażu – wykonanie tatuażu, tj. przygotowanie i przeprowadzenie zabiegu umieszczenia na skórze klienta trwałego wzoru polegające na wprowadzeniu barwnika pod skórę;
b. Usługa laserowego usuwania – usuwanie tatuażu lub makijażu permanentnego tj. przygotowanie i przeprowadzenie zabiegu laserowego usuwania tatuażu polegające na rozbiciu pigmentu przy użyciu lasera Q-Switch,
c. Studio – przedsiębiorstwo Family Ink Januszek Mateusz w Płocku, NIP:
7123066810, REGON: 381210630
d. Sesja – każdorazowa data wykonania każdej usługi oferowanej przez studio
e. Umowa – stosunek prawny kształtowany przez Studio i klienta w
przedmiocie wykonania każdej usługi;
f. Tatuator/operator lasera – osoba wykonująca każdą usługę w ramach działalności gospodarczej Studia albo osoba podnajmująca stanowisko i wykonująca usługi we własnym imieniu i na własny rachunek.
g. Klient – osoba zlecająca wykonanie usługi przez Studio albo podnajmującemu tatuatorowi.
§3
Umowa
1. Wszystkie usługi oferowane w Studiu świadczone są na podstawie umowy zawieranej w siedzibie przedsiębiorstwa. Przedmiotem usługi jest wykonanie tatuażu lub laserowe usuwanie tatuażu.
2. Umowy co do zasady zawierane są w formie ustnej. Na życzenie klienta umowa zostanie sporządzona na piśmie.
3. Zarezerwowanie terminu następuje po uiszczeniu przez klienta zadatku w umówionej wysokości.
4. Klient zobowiązany jest do przedstawienia najważniejszych założeń usługi: w przypadku wykonania tatuażu: miejsca wykonania tatuażu na ciele, jego wielkości oraz wytycznych dotyczących wzoru (w tym kolorystyki lub konwencji). Sporządzony na potrzeby klienta wzór powinien zostać przez niego zaakceptowany. Klient może zgłaszać swoje sugestie lub zastrzeżenia do projektu, które powinny zostać – w miarę możliwości – uwzględnione przez tatuatora, w przypadku laserowego usuwania: wskazania tatuażu lub makijażu permanentnego, który ma podlegać zabiegowi.
5. Klient zobowiązany jest do pisemnego wyrażenia zgody na wykonanie tatuażu lub laserowego usuwania oraz do wypełnienia ankiety dotyczącej istotnych kwestii medycznych. Jego dane będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.
6. Klient niepełnoletni, musi przyjść na sesję z rodzicem lub opiekunem prawnym, w celu podpisania zgody wykonania zabiegu osobie niepełnoletniej. Usługi wykonywane są osobom powyżej szesnastego roku życia.
§4
Wynagrodzenie
1. Wykonanie każdej usługi jest odpłatne. Honorarium jest ustalane indywidualnie, w zależności od wielkości tatuażu, niezbędnych materiałów oraz potrzebnego nakładu pracy.
2. Dla zabezpieczenia prawidłowego wykonania umowy klient zobowiązany jest do uiszczenia zadatku. Przepisy art. 394 k.c. stosuje się bezpośrednio
3. Honorarium powinno zostać opłacone najpóźniej w dniu wykonania usługi, a wpłacony zadatek zalicza się na jego poczet.
4. W przypadku niestawienia się klienta w umówionym terminie wykonania usługi, wpłacony zadatek zachowuje się bez uprawnienia klienta do jego zwrotu.
§5
Usługa wykonywania tatuażu
1. Wzór tatuażu musi zostać zatwierdzony przez klienta. Klient ma prawo domagać się wyjaśnienia całego procesu wykonania tatuażu, a tatuator powinien odpowiedzieć na wszelkie pytania dotyczące wykonania usługi.
2. Tatuator poucza klienta o wszystkich istotnych kwestiach dotyczących wykonania tatuażu – w tym procesie gojenia, pielęgnacji skóry.
3. Przed podjęciem usługi wykonania tatuażu klient musi wypełnić i podpisać ankietę medyczną. Odmowa wypełnienia skutkować będzie odstąpieniem od umowy i zachowaniem wpłaconego zadatku. Tatuator może odmówić wykonania tatuażu klientowi, który stawił się na termin sesji w stanie nietrzeźwości lub pod widocznym działaniem środków psychoaktywnych. Tatuator może odmówić wykonania tatuażu w przypadku ujawnienia zakażenia klienta chorobami zakaźnymi – w powyższych przypadkach zachowuje się wpłacony zadatek.
4. Wykonanie usługi odbywa się podczas sesji. Sesja obejmuje konsultację,
omówienie projektu wzoru oraz przeprowadzenie zabiegu umieszczenia na
skórze klienta trwałego wzoru polegające na wprowadzeniu barwnika pod skórę. W trakcie sesji tatuator dba o przygotowanie stanowiska.
5. Usługę wykonuje się w Studiu (w lokalu przedsiębiorcy), przy stanowisku przygotowanym specjalnie do tego celu, znajdującym się w tzw. strefie czystej. Studio Family Ink zapewnia odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny – w szczególności czystość i jałowość przedmiotów wchodzących w bezpośredni kontakt ze skórą klienta. Podczas wykonywania tatuażu należy zachować spokój i wykonywać polecenia tatuatora. W przypadku niestosowania się do poleceń tatuator może przerwać sesję i odmówić kontynuowania, następuje wówczas odstąpienie od umowy z winy klienta, a wpłacony zadatek zachowuje się.
6. Podczas sesji zachowuje się najwyższą dbałość o czystość. Nie należy korzystać z przedmiotów niedopuszczonych przez tatuatora, spożywać posiłków.
7. Jeżeli umówiona sesja nie wystarczyła na wykonanie usługi w całości z przyczyn leżących po stronie klienta – w szczególności dużej ilości przerw, złe znoszenie bólu, wymaganie wprowadzania wielu poprawek – Studio może żądać uiszczenia dodatkowego honorarium za umówienie dodatkowej sesji na dokończenie usługi.
8. Jeżeli klient zauważy konieczność wykonania poprawek, ma możliwoś umówienia się na poprawienie tatuażu po konsultacji ze studiem, nie później niż w ciągu 2 miesięcy. Jeżeli poprawki wynikają z zaniedbań w pielęgnacji klienta będą one wykonane odpłatnie.
§6
Usługa laserowego usuwania
1. Klient musi wskazać tatuaż lub makijaż permanentny, które chce poddać zabiegowi.
2. Operator lasera poucza klienta o wszystkich istotnych kwestiach dotyczących zabiegu laserowego usuwania – w tym procesie gojenia, pielęgnacji skóry.
3. Przed podjęciem wykonania usługi klient musi wypełnić i podpisać ankietę medyczną. Odmowa wypełnienia skutkować będzie odstąpieniem od umowy i zachowaniem wpłaconego zadatku. Operator lasera może odmówić wykonania tatuażu klientowi, który stawił się na termin sesji w stanie nietrzeźwości lub pod widocznym działaniem środków psychoaktywnych. Operator lasera może odmówić wykonania zabiegu laserowego usuwania w przypadku ujawnienia zakażenia klienta chorobami zakaźnymi – w powyższych przypadkach zachowuje się wpłacony zadatek.
4. Wykonanie usługi odbywa się podczas sesji. Sesja laserowego usuwania obejmuje konsultację, omówienie działania lasera, skutków po zabiegu oraz przeprowadzenie zabiegu laserowego usuwania tatuażu, polegające na rozbiciu pigmentu przy użyciu lasera Q-Switch. W trakcie sesji operator lasera dba o przygotowanie stanowiska.
5. Klienta obowiązuje bezwzględny nakaz do posiadania okularów ochronnych przez cały czas wykonywania zabiegu.
6. Usługę laserowego usuwania wykonuje się w Studiu (w lokalu przedsiębiorcy), przy stanowisku przygotowanym specjalnie do tego celu, znajdującym się w tzw. strefie czystej. Studio zapewnia odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny – w szczególności czystość i jałowość przedmiotów wchodzących w bezpośredni kontakt ze skórą klienta. Podczas wykonywania zabiegu laserowego usuwania należy zachować spokój i wykonywać polecenia operatora lasera. W przypadku niestosowania się do poleceń operator może przerwać sesję i odmówić kontynuowania, następuje wówczas odstąpienie od umowy z winy klienta, a wpłacony zadatek zachowuje się.
7. Podczas sesji laserowego usuwania zachowuje się najwyższą dbałość o czystość. Nie należy korzystać z przedmiotów niedopuszczonych przez operatora lasera, spożywać posiłków.
8. Klient zostaje poinformowany o tym, że jedna sesja laserowego usuwania jest niewystarczająca do całkowitego usunięcia pigmentu ze skóry. Ilość zabiegów jest uzależniona od poziomu rozjaśnienia tatuażu lub makijażu permanentnego, jaki chce osiągnąć klient. Stopień rozjaśnienia po jednej sesji laserowego usuwania jest tylko częściowo zależny od operatora lasera. Inne czynniki mające na to wpływ to stan skóry klienta, wiek tatuażu lub makijażu permanentnego, technika wykonania tatuażu lub makijażu permanentnego oraz rodzaj pigmentu. Jeżeli umówiona sesja nie wystarczyła na wykonanie usługi w całości z przyczyn leżących po stronie klienta – w szczególności, złym znoszeniu bólu – Studio może żądać uiszczenia dodatkowego honorarium za umówienie dodatkowej sesji na dokończenie usługi.
9. W niektórych przypadkach całkowite usunięcie, nie jest możliwe
§7
Zasady przebywania w studiu
1. Studio podzielone jest na strefę ogólnie dostępną, w której dopuszcza się
przebywanie osób, które nie mają umówionej sesji – np. w celu umówienia terminu lub zawarcia umowy. Ponadto, wyznacza się strefę wykonywania usługi – tzw. strefę czystą, w której dopuszcza się przebywanie wyłącznie klienta oraz tatuatora/operatora lasera w ramach umówionej sesji.
2. Klient nie powinien przychodzić na sesję z osobami towarzyszącymi. Wyjątki od tej zasady są dopuszczalne wyłącznie na określonych indywidualnie zasadach i wymagają zgody Studia.
3. W przypadku przerwy lub konieczności opuszczenia stanowiska pracy, tatuator zabezpiecza tatuaż. Klient nie powinien opuszczać stanowiska bez odpowiedniego zabezpieczenia oraz bez poinformowania tatuatora.
§8
Media społecznościowe
1. Klient może relacjonować wykonywanie usługi w Studiu za pośrednictwem mediów społecznościowych za zgodą tatuatora/operatora lasera
2. Dopuszczalne jest przy tym korzystanie z urządzeń typu smartfon itp. Zastrzega się, jednakże zasadę opisaną w § 5 ust. 4 zdanie drugie – tj. działania związane z wykonywaniem zdjęć lub filmów przez klienta nie mogą utrudniać pracy tatuatora/operatora lasera przy wykonaniu usługi. Klient zobowiązany jest do stosowania się do zaleceń tatuatora.
3. Studio zastrzega sobie możliwość utrwalania przebiegu wykonania usługi w celu tworzenia materiałów promocyjnych lub marketingowych. Wykorzystanie wizerunku klienta zostaje jednak ograniczone do zakresu, w jakim wyraża na to zgodę.
§9
Zasady umawiania sesji
1. Wykonanie usługi następuje w ustalonym z klientem terminie. Klient ma prawo do jednorazowej zmiany ustalonego terminu z wyprzedzeniem nie krótszym niż 7 dni. Ponowna zmiana terminu jest dopuszczalna jednak zadatek wpłacony na poczet dotychczas ustalonych terminów zostaje zachowany i wymagana jest wpłata kolejnego zadatku.
2. Jeżeli wykonanie usługi wymaga zaplanowania kilku sesji, tatuator/operator lasera informuje o tym klienta. Ustalone honorarium powinno uwzględniać z góry potrzebny nakład pracy.
3. Każda istotna zmiana najważniejszych założeń usługi wykonania tatuażu, wiążąca się z koniecznością przygotowania nowego projektu, zmiany tatuatora lub wyznaczenia innego terminu sesji uznawana jest za nową usługę. W takim przypadku wpłacony zadatek zostaje zatrzymany, a klient zobowiązany jest do zawarcia nowej umowy.
4. Ustalenie terminu sesji może nastąpić za pośrednictwem formularza kontaktowego, poprzez komunikację w mediach społecznościowych, telefonicznie lub osobiście.
5. Gwarancja terminu występuje wyłącznie po zapłaceniu zadatku. Wpłata zadatku poczytywana jest jako zawarcie umowy. W przypadku uiszczenia kwoty zadatku przelewem na konto pisemną formę umowy udostępnia się klientowi w dniu sesji. Klient może żądać przesłania mu treści zawartej umowy na wskazany adres e-mail.
§10
Kwestie zdrowotne
1. Studio nie odpowiada za stan zdrowia klienta. Odebrana zgoda na wykonanie usługi oraz ankieta zdrowotna stanowią oświadczenia klienta, który zobowiązany jest odpowiedzieć na zawarte w niej pytania zgodnie z prawdą.
2. Przeciwwskazaniami do wykonania usługi w przypadku wykonania tatuażu jest silna opalenizna, choroby skóry i nowotworowe, widoczne zmiany alergiczne, ciąża oraz inne choroby, które mogą narażać osoby obecne w studiu;
w przypadku laserowego usuwania: ciąża, rozrusznik serca, choroby i zaburzenia skórne, choroba nowotworowa, arytmia serca, epilepsja, przyjmowanie leków sterydowych oraz światło uczuleniowych
3. Klient jest zobowiązany do uzyskania informacji na temat wszelkich przeciwwskazań dotyczących swojego stanu zdrowia u lekarza jeszcze przed rozpoczęciem sesji.
4. W przypadku ujawnienia jakichkolwiek przeszkód związanych z kwestiami medycznymi tatuator/operator lasera odmówi lub przerwie wykonanie usługi. Zasady dotyczące zadatku stosuje się.
§11
Bon podarunkowy (voucher)
1. Studio emituje bon podarunkowy (voucher), który może być formą zapłaty za usługę.
2. Minimalna wartość bonu to równowartość 300 PLN.
3. Bon podarunkowy (voucher) nie podlega zwrotowi i wymianie na gotówkę.
4. Od momentu przekazania bonu podarunkowego (vouchera) kupującemu Studio nie ponosi odpowiedzialności za jego zniszczenie lub utratę oraz nie wystawia duplikatów.
5. Okres ważności bonu podarunkowego (vouchera) wynosi 18 miesięcy od dnia jego zakupu.
6. Bon podarunkowy (voucher) może być wykorzystany jedynie w całości na dowolną usługę w studio. Jeżeli wartość usługi jest niższa niż wartość vouchera, to cała wartość vouchera zostanie uznana za wykorzystaną. Jeżeli wartość usługi jest wyższa niż wartość vouchera, wartość vouchera jest odejmowana od wartości usługi i pozostała kwota pozostaje do opłacenia.
7. Bon podarunkowy (voucher) jest imienny i może być wykorzystany jedynie przez osobę, do tego uprawnioną, chyba że uzgodniono inaczej.
8. Bon podarunkowy (voucher) może być zakupiony osobiście w wersji papierowej lub zdalnie w wersji elektronicznej lub papierowej z możliwością wysyłki na wskazany adres/paczkomat, w ostatnim przypadku koszty wysyłki doliczane są do opłaty za bon podarunkowy.
9. Realizację bonu podarunkowego (vouchera) dokonuje się poprzez okazanie bonu w formie papierowej lub elektronicznej podczas zapłaty za usługę.
10. każdy wyemitowany bon zostaje zarejestrowany przez studio.
§12
Prawo do odstąpienia od umowy i reklamacje
1. Z uwagi na charakter świadczonych usług, klientowi zapoznanemu z postanowieniami umowy oraz niniejszym regulaminem – nie przysługuje ustawowe prawo do odstąpienia od umowy. Klient przed wykonaniem usługi zostaje poinformowany o wszelkich istotnych zagadnieniach oraz trwałych skutkach.
2. W przypadku wadliwego wykonania przedmiotu umowy (usługi) klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji. Zgłoszenia dokonuje się w formie dokumentowej lub pisemnie na adres korespondencyjny Studia.
3. Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać dostateczne oznaczenie danych klienta, dokładny opis zastrzeżeń oraz sformułowanie żądania. Studio rozpocznie proces reklamacyjny niezwłocznie – nie później niż w terminie 30 dni od otrzymania reklamacji lub uzupełnienia braków wskazanych w odpowiedzi. Nieuzupełnienie braków na wezwanie Studia będzie skutkowało pozostawieniem reklamacji bez rozpoznania.
§13
Postanowienia końcowe
1. Zastrzega się prawo do zmiany postanowień niniejszego regulaminu. O wszelkich zmianach informuje się klientów.
2. W przypadkach sporów na tle wykonanych usług, których nie udało się rozwiązać polubownie, właściwym sądem jest sąd powszechny właściwy miejscowo według siedziby Studia.
3. Ochrona danych osobowych, gromadzenie i przetwarzanie regulowane są osobnym regulaminem zgodnym z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.
4. Umowa o wykonanie usługi przez Studio nie może być sprzeczna z zasadami określonymi w niniejszym regulaminie.